donderdag 5 juli 2007

Herr Reichsmann, De Catheter Staat Klaar!


Rotterdam, Schieland Huis, 18.10 uur. Optreden voor de RebelGroup Advisory. Zich onderscheidende financieel-economen in zwarte pakken. Beneden wachtend kan ik de bekende stem van Elco Brinkman horen. Prima dat ik nog niet in de zaal zit. Maar anderhalf uur wachten is wel veel. Een effectieve manier om iemand uit te wringen. Toch de concentratie behouden. Gewichtig kijkend de zaal doorschrijden. Iemand van de gemeente Rotterdam neemt nog een boek in ontvangst en begint ook te speechen. Gelukkig is Opstelten verhinderd, anders had het nog langer geduurd. Dan kan ik beginnen. Er staat een wrakkige katheder klaar. 60 % van de organisatoren zegt: 'Er staat een catheter voor U klaar.' Altijd fijn, mocht ik tijdens mijn speech aan bloedarmoede beginnen te lijden. Ik kan wel merken dat dit mijn laatste optreden van het seizoen is, ik voel me beetje moe, niet ontspannen in control. Maar ik heb het verhaal de afgelopen maanden zo vaak gehouden dat ik geen fout kan maken, al zou ik het willen. Ik voel me een beetje een automaat, ik ram het erin als een vermaaksmachine. Maar zolang er gelachen wordt is er nooit een probleem. Met de complimenten en een fraaie fles Pipi-Heidsieck uit 1998 aanvaarden wij dankbaar de thuisreis naar Utrecht.

Geen opmerkingen: