dinsdag 21 augustus 2007

Vakantie Voorbij, Weer Aan Het Werk...

Maandag 20 Augustus, De Havixhorst, Schiphorst (bij Meppel), 18.20 uur. Eerste optreden van het seizoen. Ik moet zeggen dat mijn hartje bij de aankondiging wel even begon te bonzen, maar na een tijdje nam de routine het alweer over, zonder dat ik een uitgemelkt gevoel kreeg. De adrenaline was lekker.

Na afloop een typisch Glamourland-tafereeltje (zie foto): "Iedereen was weer aanwezig." Veel nette mensen met bordjes vlees, die veel moeite doen om te verbergen dat ze dieren zijn. (Die mensen). Ook DaPiet viel aan op de walmende bakken. Lekker, die kwartels! Ondertussen knikken tegen hogere Pieten en ondernemers uit Drenthe en Overijssel. Natuurlijk, de A37! Was hoog tijd dat die er kwam! (En de E50. O nee, dat is een stabilisator). Maar in ieder geval. Als wij iets voor elkaar kunnen betekenen in deze godverlaten wereld. Hier is mijn kaartje. Nog een kwarteltje. Nog een spiesje met gamba's. We moeten gaan. Wel zonde van die tien Zuid-Europese wijnen.

In de trein terug naar Utrecht lekker lezen. Na thuiskomst wilde ik het bad laten vollopen. Maar ik heb geen bad. Dat was wel jammer. Ik pikte nog een staartje mee van het laatste deel van 'De Impressionisten.' Jammer dat ze Engelse spraken, maar toch leuk en educatief.

En vandaag meldt een uitgeslapen DaPiet zich na een volle week van afwezige leegte weer terug aan het blogfront. Wat de reden was van de slapte is niet helemaal duidelijk. Mogelijk een vegetarisch dieet, dat te weinig eiwitten bevatte. Of er kan sprake zijn van een hop- gebrek door matig alcoholgebruik? Ook valt niet uit te sluiten dat de halvering van de hoeveelheid koffie de afgelopen week van invloed is geweest. In ieder geval: iedereen heeft behoefte aan vakantie. Die is nu in ieder geval weer voorbij.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedzo, DaPietje! Zo ken ik je weer!

een dankbare Siske

Anoniem zei

Tja DaPiet da's weer ff wennen zeker! Maar, troost jezelf met de gedachte dat ondergetekende sinds begin juni van dit jaar al niet meer op vakantie is geweest!

Pieter de Rijk zei

Ja, Roger, ik gedenk allen die sinds juni geen vakantie meer hebben gehad. Maar ik weet ook dat die mensen al hun plannetjes hebben er tussenuit te snaaien als wij weer tot over onze flaporen in het werk zitten en het novemberzwerk zijn rottigheid over onze hoofden uitstort. En wij kaarten krijgen van Kreta, Cyprus en Zuid-Spanje. Met zonnige groeten. En wij zullen machtig balen.

willemus zei

...brood op de plank?

Pieter de Rijk zei

Brood, Willemus, en een beetje jam. Jullie terug uit Frankrijk? Was het leuk? Jammer dat ik je zaterdag niet zie.

Flopke zei

Maar voor ons, die paar thuisblijvers, was de zomer lang, zwaar, eenzaam en nat. Denk daar dan maar aan als je straks de groeten uit Cuba krijgt.