woensdag 1 augustus 2007

"Meneer DaPiet, U heeft Een Megalopolis Nodig!"

Een dag thuis, en direct komen de meer prozaïsche kanten van het bestaan in alle hevigheid op me af. Vanmiddag bijvoorbeeld kwam de AssurantieMan. Maar DaRommelPiet had zijn polissen natuurlijk weer overal en nergens liggen. Uiteindelijk stelde ik vast dat ze in een van deze 6 stapels moesten zitten.

De AssurantieMan echter heeft ook aan de weinige gegevens die er zijn genoeg om een aantal dingen te concluderen. Ik ben al jaren onderverzekerd wat betreft mijn inboedel. De polis maakt melding van een flatwoning, terwijl ik nu toch echt in een eengezinswoning zit (zij het zonder gezin). Ik betaal twee keer voor een pc-verzekering. (Ik had namelijk ook nog een aparte bij de Postbank afgesloten). Ik heb geen Arbeidsongeschiktheidsverzekering. (Maar kan nu wel de Z wegleggen). Ik heb geen uitvaartverzekering. Ik blijk te sparen voor een feestje op mijn 65ste. Serieus, zo grappig is de Amersfoortse.

Maar nu het mooie. Hij gaat alles regelen voor me! Alles in 1 pakket stoppen. Krijg ik nog veel korting op ook. Ik kan altijd bellen. En als ik een toelichting wil, dan komt hij bij me langs. Nu moet ik afsluiten. Voor ik te emotioneel word om verder te schrijven.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Een uitvaartverzekering: dat moet je niet doen hoor! Ten eerste is de dood een leugen, las ik in een zuidamerikaans scheppingsverhaal. Ten tweede is het gewoon onzin. Merkt DaPiet overigens wel dat hij steeds vaker in de derde persoon over zichzelf (hemzelf?) schrijft? De blog als externe camera, als getuige van het zelf. Pas op voor een splijting in de persoonlijkheid. Is daar een verzekering voor?

Siske

Anoniem zei

Leve DaPiet, onverzekerd en wel!

Pieter de Rijk zei

Ja, Sis dat was mij opgevallen. het is net zoiets als de F1 en de F3 toets in een computerspel: eerste en derde persoon. Het is goed jezelf ook met de externe camera te bekijken. Er zijn vele DaPietjes. Wie is hij eigenlijk? De vraag is belangrijker dan het antwoord.

Anoniem zei

In jouw geval is het een kwestie van nu ergens 7500 euri wegzetten tegen acceptabele rente.

Ik heb zelf wel een uitvaartverzekering sinds kort, omdat ik zo arm ben ;-).

Betrouwbare tussenpersoon heb ik... kwam twee keer langs (totaal bijna zeven uur gekletst, man van 35 met twee kinderen, woonachtig in Bilthoven) terwijl er aan mij geen reet te verdienen is.

Pieter de Rijk zei

Tja, Reni, klopt. Maar wat is een acceptabele rente? Het is allemaal niet zoveel momenteel, je vangt er net de geldontwaarding mee op -of niet? Maar het was eenzelfde soort man, een gewone man. Hij merkte dat ik het fijn vond dat hij de dingen ging regelen. Hij bleef nog een tijdje zitten; hij zei drie keer hetzelfde. Ik geloof dat ik hem echt het idee gaf dat zijn werk zinvol was. Dat overkomt ons niet dagelijks. Het was een mooi moment. Een moment van menselijke emotie in een materialistische wereld.

Flopke zei

Ik heb ook een betrouwbare tussenpersoon, maar die vertrouw ik niet. Hij heeft me van alles laten tekenen, maar ik kom er maar niet achter wat precies. Als ik hem bel, is hij er niet. Wel geloof ik dat ik zijn wintersportvakantie heb gesubsidieerd. En als hij nu nog lol had gehad, maar hij brak zijn been.

Pieter de Rijk zei

Flop, dank je voor de waarschuwing. Ik was er alweer bijna ingetrapt. Eigenlijk wil ik ook helemaal geen uitvaartverzekering. Ik maak liever mijn geld op en stel mij dan te beschikking van de wetenschap. Die dan zobijzonder benieuwd zal zijn naar mijn dwaze hoofd, dat ze de rest gratis ter aarde zullen bestellen. Hij was ook een beetje, ik weet niet. Een tussen-persoon.

Flopke zei

Dat is het. Heb blijven toch tussen-personen. (Dat is niet erg, maar blijf dan thuis, denk ik dan.)