zondag 10 juni 2007

Leuke Locaties


Donderdag, 7 Juni. 's Avonds moet ik in Utrecht optreden in het spoorwegmuseum dat een tijdje geleden geheel vernieuwd is. Ik kan er heen op de fiets, wat wel een bijzonder gevoel geeft. Het is een zwoele avond, alle deuren van het museum staan open en helaas loop ik daardoor waarschijnlijk een verkoudheid op. Maar ik schraap mijn stem, repeteer de intro nog eens. Het is een bijeenkomst van een brancheorganisatie uit de elektrotechnische- en verkeersindustrie. Nu zijn diners nooit leuk, het is mijn ervaring dat mensen aan ronde tafels met alle lichten aan niet lachen. Tenzij de lichten uitgaan, ze veel drinken en er een nachtclubsfeer ontstaat. Maar dat was hier nadrukkelijk niet het geval. Ze hadden waarschijnlijk een lange dag gehad, de ruimte was snikkend heet en het geluid erg slecht, dat wil zeggen het bulderde achter mij in mijn oren zo dat ik dacht dat ik te luid sprak. Maar achterin bleek ik niet goed verstaanbaar. Ook bedacht ik dat acht keer in 10 dagen optreden iets teveel van het goede was, mijn gedachten zweefden voordurend weg. Enfin, het kan niet altijd feest zijn. Toch hield ik er waarschijnlijk nog een opdracht van Siemens aan over. Door de warme avond fietste ik weer naar huis.

1 opmerking:

Anoniem zei

Je zult mij niet snel horen zeuren over de NS. Die mensen doen toch hun best? Maar ik vraag me wel af: is het toeval dat je juist in het spoorwegmuseum verkouden wordt?
Meer zeg ik niet.
Flopke