woensdag 27 juni 2007

Ik Weet Wel Waar De Klepel Is, Maar De Klok...

Zaterdag, 23 juni, 16.05 uur, 'De Klepel', Amsterdam. Het is alweer voorbij. De klok tikt te hard, mensen. Na drie jaar klassikaal of groepsonderwijs, zullen wij van de Schrijversvakschool in het volgende jaar degenereren tot zielige hoopjes onzekerheid, die voor commentaar op bezoek gaan in veel te fraaie schrijvershuizen om daar vervolgens op keiharde wijze te worden afgezeken. Voorbij de kameraadschap van de literaire loopgraven; voorbij de nuttige uren van wederzijds commentaar; voorbij ook de genoeglijke afterparties in ‘De Klepel’, broeiplaats van de allerlaagste roddel en vage prietpraat. Daarom. Ter herinnering: http://tinyurl.com/2yuavw). Hierboven een enigszins bedrieglijk beeld. Die Spa-flesjes waren bepaald niet representatief voor de afgelopen jaren. Hier gaat alleen Flupke los, op het nieuw aangesloten biobier (9 %, vergis je niet). Maar ze kan ook erg goed ‘Southern Comfort’ drinken. Iets wat ik enorm waardeer in een vrouw. Van links naar rechts zien we: Sara Schmidt, Geertje Kindermans, Pauline Slot en Ivo Bonthuis. Marina is afwezig, die was met de kinderen naar oma. Deze foto is genomen 7 minuten voordat Arie van de Berg langskomt met een verhaal over een man die de borsten van een vrouw in zijn handen neemt. En 8 minuten nadat Arie van de Berg langskwam met een verhaal over een man die de borsten van een vrouw in zijn handen neemt. Hier rusten wij dus even uit. Met Spa. Ik zie nu dat dit niet zo'n geweldige foto is. Sara en Geertje zijn helemaal niet te zien. Maar dit is een sfeerschot, snasj? O ja, en de juf rookt. En zal later een halve Amaretto drinken. Het moet niet veel gekker worden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé Piet, wat leuk. Dit had ik nog helemaal niet gezien. En ik moet zeggen: petje af. Ik heb mijn ogen open. Ik kijk dan als een konijntje in de loop van een geweer, maar daar had ik niet meer op durven hopen. Ooit slaagde een fulltime professioneel fotograaf er niet in om dit voor elkaar te krijgen, ondanks de vele rolletjes die hij volschoot.
Flopke
(Vraag me wel af of zo'n schuilnaam nog zin heeft in deze situatie. Ik bedoel: met naam, toenaam, én illustratie.)

Pieter de Rijk zei

Ha Flop! Het is heel eenvoudig: ik stel de mensen op hun gemak. Dan komt er altijd iets moois.