zondag 10 juni 2007

Kleedkamer

Woensdag, 6 Juni. Het is meestal maar afwachten waar je terecht komt. Soms valt het tegen, soms valt het mee. De Marienhof in Amersfoort is een oud klooster en hier zat ik te wachten tot ik op kon. Dat viel dus mee. Buiten was het warm, binnen extreem koel en Vermeeriaans. Ik trad op voor ISD, een ICT-bedrijf dat 15 jaar bestond en vandaag zijn klanten had uitgenodigd. Een van de sprekers voor mij was Roel Pieper. Ondanks vijf uur slaap, sta ik er heel lekker. Of moet ik zeggen, na jaren ervaring: dankzij vijf uur slaap. Soms lijkt het in ieder geval wel: Hoe slechter je je voelt, hoe beter het optreden. Je bent er zelf niet bij, er is geen externe camera, je maakt vanzelf de juiste gebaren, je bent schaamteloos, de Joseph Goebbels van het cabaret. Het was in ieder geval weer een groot succes.

Geen opmerkingen: