dinsdag 15 april 2008

Een Middagje In 'De Fabrique'

Maarssen, De Fabrique, GX Web Content Management, 15.25 uur. Ja, dit is helemaal 'De Fabrique' in Maarssen: ruig, eerlijk, compromisloos. Een loeigrote oude mengvoederfrabriek omgeturned tot evenementenlocatie. Perserij, Kalvermelkfabriek, silo´s, loodsen, the whole bloody lot. Om zalen te bereiken moet je grote, zware fabrieksdeuren openduwen.

En op de Meelzolder, waar mijn kleedkamer vandaag is, theezakjes in een gereedschapskist. Hell yeah! Hoe had je het gehad willen hebben, meneer de grappenmakert? Het nadeel is dat je je gast voelt van een concept. Of misschien was het de gedachte aan de baantjes uit mijn studententijd: een bebrilde student temidden van smalende arrebeiders. In ieder geval: hoe meer iemand jou een stempel opdrukt, hoe moeilijker het wordt het zelf nog terug te stempelen.

Maar deze locatie heeft iets eigens. En als je er vaker komt, krijgt het iets van een thuisterrein. Vorig jaar was ik hier voor ABN, de dag dat ze werden overgenomen. Dat gaf een speciaal sfeertje.

Deze keer is het iets moeilijker. Een zogenaamde gebruikersdag van bedrijf GX. Zij houden zich bezig met Web Content Management en mogen bedrijven als Schiphol en de landelijke politie tot hun klanten rekenen.

De zaal is hoog en niet erg gezellig, er is wat echo en waarschijnlijk hebben ze een lange dag achter de rug. Ik ben wat buikgrieperig en moet mijn aandacht erbij houden. Hij gaat niet slecht, maar ik voel me altijd wat ongemakkelijk als de directeur degene is die het hardste lacht. Toch een mooi applaus. Ik zag ook tijdens de speech blije gezichten; sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo uitbundig. (Ik geef een 7.5). En snel naar huis om me gereed te maken voor het tweede optreden van de dag. (Zie boven).

Geen opmerkingen: