vrijdag 14 december 2007

Daar Gaan M'n Bomen!



Ook goeiemorrege! Ja, het is wel effectief, zo'n motorzaag. Precies om acht uur sta ik naast mijn bed. (Om vier uur ging ik slapen). Het zat er aan te komen. De buren hadden sinds twee jaar geen licht meer gezien. Dat kwam door de bomen in mijn tuin. De woningbouw was al een keer komen kijken. En de hoveniers waren al een keer langsgeweest.

Ik heb nog wel kunnen voorkomen dat mijn hele grote lievelingsboom werd gesloopt. Daar hebben ze nu alleen wat overhangende takken vanaf gehaald. Maar de beschermende coniferen moesten eraan geloven. (Nu zijn dat niet de allermooiste bomen maar wel effectief buurdempingsgetakte).

Ik zat hier altijd lekker verscholen, daar hou ik van. Nu kunnen ze allemaal naar binnen koekeloeren. Nu moet ik ook mijn tuin gaan bijhouden. En daar heb ik helemaal een hekel aan.
Hier kun je zien dat ik eindelijk weer zicht heb gekregen op de schitterende flats aan de overkant. Ja, dit is Lunetten op z'n mooist, mensen. Opeens begrijp je niet hoe je dat jaren hebt kunnen missen.

Maar goed, misschien is het wel heel leuk en is dit het begin van iets moois. Je moet po-si-tief denken! Elk nadeel hep ze voordeel. Ik kan een nieuwe heg laten plaatsen! Ik kan inderdaad in de tuin gaan werken en deze vuilstortplaats tot een Cordobaanse lusthof opkweken! Maar eerst ga ik zo weer eens even lekker naar bed.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Het filmpje hoort thuis op YouTubeAudio: je weet wel, voor blinden en slechtzienden.

Pieter de Rijk zei

Maar het geluid is dan ook uitzonderlijk goed, nietwaar?Helaas was de crew net iets te laat om de lampen op te stellen.

Anoniem zei

Barbaars, is het. Het geluid sneed door mijn ziel. Juist omdat ik op zoek ben naar een achtertuin met bomen. Sterkte.

Pieter de Rijk zei

Het is ook bewerkelijk, zo'n tuin, Ivich. Nu moet ik aan de slag. Meer iets voor na mijn vijftigste, als tuinieren ook als een soort lichaamsbeweging gaat gelden.